
Festival Solutions Theater & Techniek
Bel 06 8207 0402 voor onze hulp, bij Uw evenementen
Nuttige links Theater techniek...Popschool Maastricht,
http://www.popschoolmaastricht.nl/ ...
Hogeschool der kunsten Utrecht,
en specifiek licht
http://dvtg.hku.nl/licht/inhoud.htm
.
.
Het Koninklijk Conservatorium: Den Haag,
Prima opleiding , Art of Sound.
Sound , ongrijpbaar woord dat door liefde voor muziek bepaald wordt.
Sound maken, daar is meer voor nodig dan exacte kennis van de techniek.
Met verbazing heb ik ervaren wat deze studenten kunnen na deze opleiding.
http://www.koncon.nl/en/Departments%20%26%20Study%20Programmes/Art%20of%20Sound
.
.
Zomaar een leuke informatieve site,
Alles kunner die hier zijn ziel en zaligheid toont.
http://midimagic.sgc-hosting.com/
.
.
Basics van onze techniek en nog veel meer,
http://www.sengpielaudio.com/Calculations03.htm
.
.
Klokken, torenuurwerken en de Beiaard,
http://www.beiaard.be/beiaard_for_kids.htm
.
.
Mobile Recording Studio , gezien tijdens Shell Eco Marathon te Rotterdam.
Zeer indrukwekkende recording studio, up to date and good equiped too!.
.
.
Breda Jazz, Opgevallen door zeer goede prestaties.
Natuurlijk was er nog heel veel meer moois, maar dit viel me echt op
https://www.facebook.com/brothers.arntzen?hc_location=timeline
Evan Arntzen speelde meerdere keren, vooral in de surprise band kwam hij helemaal los.
en ook
https://www.facebook.com/pages/Along-Comes-Mary/201667999854024
Geweldig dynamisch optreden. !! Op YouTube zijn de filmpjes een heel zwak aftreksel van de ware mogelijkheden van deze band. Helemaal goed en sterk aan te bevelen, "next mont in the studio for recordings !! "
.
.
Bericht over Erik Bakker, GTB, gevonden in een Google Group.
.
.GTB werkte eerst met een achtsporen TELEFUNKEN machine maar Erik werkte
daarna met een STUDER A80.
Inderdaad had hij zelf zijn tafel gebouwd en had ook voor de achtspoor
recorder een voor die tijd enorme vondst gedaan.
In de ogen van Erik betekende acht sporen niet alleen meer creatieve
mogelijkheden, maar ook meer ruis. En daar kon hij niet zo goed tegen.
Bedenk dat het ook nog in een tijd was dat er nog geen, of in ieder geval
geen BETAALBARE Dolby units bestonden.
Hij bedacht een slim en simpel systeem hiervoor.
De Studer recorders hadden natuurlijk gescheiden opname- en weergave
versterkers.
Dat om indubben mogelijk te maken, waarbij het signaal van de opnamekop werd
gebruikt als weergave signaal.
Bij het eindmixen werd er natuurlijk afgespeeld via de normale weergave
versterkers.
Wat deed Erik: Aan de uitgangen van de opnameversterkers bouwde hij voor elk
kanaal een kleine versterker die een optocoupler aanstuurde.
Die optocoupler schakelde tijdens de eindmix de respectievelijke
weergavekanalen open en dicht.
Als er geen signaal op een spoor was werd dat spoor door de optocoupler
dichtgehouden en zodra er signaal (natuurlijk traploos instelbaar) op de
opnamekop voorbij kwam ging het kanaal open.
Erik had natuurlijk ook een tijdconstante ingebouwd in de sturing van de
optocoupler, zodat de uitgangen precies open gingen op het goede moment.
Lang heeft hij collega studiobazen verbaasd doen staan hoe hij het toch
flikte zulke "schone" opnames te maken, bijvoorbeeld bij heel stille
intro's.
Kortom: Geniaal die man en goed voor een groot stuk audio geschiedenis.
Een man die naar Zwitserland reed en aanklopte bij de grote STUDER fabriek
om even te zeggen dat hij wat verbeteringen had gevonden en al aangebracht
op zijn eigen machine.
Ondanks zijn verschijnen in korte broek werd door de oude heer Studer een
aantal technici bij elkaar geroepen en werd Erik daarna volledig voor vol
aangezien bij Studer.
Ook later werd daar met respect over "Herr Ingenieur" (want dat was hij)
Bakker gesproken.
Dick L.Th.Swaneveld Oud geluidtechnicus/producer
er volgt meer interessants.